Legtöbb családban a reggeli iskolába menet kötelező programpontja a rohanás. Autóba be, végig száguldunk másfél kilométert, parkolót keresünk, nem találunk, idegeskedünk, végül jóval messzebb  leparkolunk, majd futólépésben az iskolába loholunk. Hol férne bele ebbe bármi többletidőt felemésztő megoldás?

Ha rászánjuk magunkat, akkor viszont egy reggeli séta, vagy akár egy közös biciklizés lehet a reggeli készülődés kifejezetten pozitív része is, melynek során egymás felé fordulunk, minőségi idővé változtatjuk az egyébként rohanással, autóban töltött perceket. 

Kutatások kimutatták, hogy a reggeli testmozgás során gyermekünk agyi funkciói aktivizálódnak és fejlődnek. Például azok a gyerekek, akik rendszeresen bicikliztek vagy sétáltak, sokkal gyorsabban oldottak meg bizonyos gondolkodást igénylő feladatokat, mint társaik, akiket autóval vittek, vagy más passzív közlekedési eszközt vettek igénybe. Ez a hatás olyan erősnek bizonyult, hogy még 4 órával a reggeli mozgás után is érzékelhető, tehát a tanórai koncentrációjuk is jelentősen növekedett. Úgy tűnik, önmagában véve az, hogy gyermekünk A-ból B-be saját erőből, akaratból eljut hosszútávon is fejleszti kognitív képességeit,  idővel akár egy fél évvel idősebb társa képességeinek szintjét is elérheti. 

 

Kép: Bringázz a Munkába- Facebook
Egyéni lépések fontossági sorrendje a klímaváltozás elleni küzdelemben https://www.lunduniversity.lu.se/article/four-lifestyle-choices-most-reduce-your-carbon-footprint

Az autómentes(ebb) élet az előkelő második helyet foglalja el azon lépések listáján, melyek egyénileg kivitelezhetőek a klímaváltozás elleni küzdelemben. Természetesen egyeseknek nagy kihívás lehet az ingázás autómentes , avagy bringás megoldása,  ezzel szemben helyben kifejezetten jól alkalmazható ez a közlekedési forma.  Például a Bringázz a munkába programhoz hasonlóan beállhatunk azok sorába, akik a suliba együtt bringáznak/rollereznek el gyerekükkel. A Bike Citizens útvonaltervezőjével pedig könnyen megtervezhetjük bringás utunkat. Mindezen megoldások  ellenére jelenleg a helyi közlekedésünk több mint 4x annyi széndioxid-kibocsátást okoz, mint az ingázásra eső rész (lásd: Göd Város Klímastratégiája).